Paliatyvioji pagalba suaugusiesiems ir vaikams
PRELIMINARI REGISTRACIJA
Šiuo metu mokymų datos derinamos. Prašome atlikti preliminarią registraciją užpildant šią formą:
https://bit.ly/registracijamedikams
Artėjant mokymų laikui, visa reikalinga informacija bus atsiųsta Jūsų nurodytu el. paštu.
MOKYMŲ APRAŠYMAS
Dalyviai supažindinami su paliatyviosios pagalbos teikimu pacientams ir jų šeimos nariams.
TIKSLINĖ GRUPĖ
Medicinos gydytojai (visos kvalifikacijos), bendrosios praktikos slaugytojai (visos kvalifikacijos), kineziterapeutai, psichologai, socialiniai darbuotojai, slaugytojo padėjėjai, dvasiniai asistentai, savanoriai.
SERTIFIKAVIMAS
Dalyviams suteikiamas tobulinimosi valandų sertifikatas. Mokymų trukmė – 32 akademinės valandos.
MOKYMŲ TURINYS
- Šiandieninės paliatyviosios pagalbos samprata ir principai
- Kas yra šiandieninė paliatyvioji medicina ir pagalba? PSO pagrindiniai dokumentai.
- Paliatyvios pagalbos sistema ir jos reikšmė užtikrinant pilnavertišką veiklą..
- Mokslu pagrįstos medicinos taikymo svarba paliatyviojoje pagalboje.
- Tarpspecialybinė paliatyvios pagalbos komanda, bendradarbiavimas, savanoriai.
- Paliatyvios pagalbos ir bendrosios slaugos skirtumai
- Etiniai aspektai paliatyviojoje pagalboje
- Medicininės etikos principai.
- Ko iš mūsų tikisi pacientas? Pasitikėjimo formavimas.
- Etinės dilemos paliatyviojoje pagalboje ir jų sprendimo būdai.
- Paliatyvios pagalbos etikos principai.
- Dvasingumas paliatyviojoje pagalboje
- Dvasingumo koncepcija. Dvasinės kančios indikatoriai.
- Pacientų sielovada ir jos reikšmė. Dvasinės vertybės. Religinės nuostatos.
- Lūkesčių valdymo metodai.
- Tinkamo bendravimo kultūra.
- Svarbūs bendravimo ypatumai su paliatyviais pacientais ir jų artimaisiais
- Psichosocialinės problemos paliatyviojoje pagalboje.
- Skirtingi pacientai ir prisiderinimas prie jų. Verbalinio ir neverbalinio bendravimo svarba.
- Psichologinės problemos ir pagalba. Psichologinė kančia. Krizių įveikimo modeliai.
- Bendravimas su sergančiųjų artimaisias: jų išgyvenimai bei pagalba jiems.
- Skausmo supratimas, vertinimas, gydymas ir valdymas
- Skausmo fiziologija.
- Skausmo apibrėžimas.
- Skausmo vertinimas, atvirų klausimų naudojimas.
- Įvairūs skausmo sindromai.
- Medikamentinis skausmo valdymas.
- Invaziniai nuskausminimo būdai.
- Psichologinis skausmo komponentas. Psichologiniai skausmo malšinimo būdai.
- Pagrindiniai simptomai ir jų valdymas
- Gastroenterologinių simptomų vertinimas ir kontrolė (farmokoterapija, stentai, stomos), zondai.
- Kvėpavimo sistemos simptomų vertinimas ir kontrolė (farmokoterapija, deguonies terapija, pliaurostoma, chemopleurodezė, kraujavimas iš plaučių).
- Urologinių ir ginekologinių simptomų vertinimas ir kontrolė (farmokoterapija, nefrostomos, urostomos, fistulės).
- Širdies ir kraujagyslių sistema.
- Ligonio gyvybinių rodiklių vertinimas, poreikių nustatymas ir jų palaikymas. Odos, gleivinių priežiūros, sutrikimų gydymas. Turimų fizinių funkcijų išlaikymas
- Kvėpavimas.
- Valgymas, gėrimas.
- Tuštinimasis, šlapinimasis.
- Asmens švarinimasis.
- Judėjimas.
- Saugi aplinka.
- Širdies ir kraujagyslių sistema.
- Terminalinės būklės kontrolė. Terminalinis slopinimas
- Terminalinio dusulio, plaučių edemos valdymas.
- Terminalinio nerimo valdymas.
- Terminalinio skausmo valdymas.
- Terminalinio ligonio slopinimas.
- Skiriamo gydymo vertinimas, būtinojo gydymo išskyrimas ir tęsimas.
- Mirtis ir gedėjimas. Krizės sunkumą lemiantys veiksniai
- Artimųjų reakcijos. Mirtis namuose ar gydymo įstaigoje?
- Gedėjimas. Atviros ir paslėptos emocijos. Empatinio klausymosi metodai.
- Pagalbos dirbančiam personalui aspektai.
- Mirties tema santykyje su paliatyviais pacientais: darbo su mirštančiais pacientais poveikis personalui, personalo gedėjimas ir pagalba įveikiant netektį.
- Profesinis perdegimas dirbant su mirštančiais pacientais: rizikos veiksniai ir prevencija.
- Darbo keliamo streso mažinimas ir sveikų streso įveikos įgūdžių formavimas.
- Gera psichologinė savijauta darbe bei kaip ją gali pagerinti kiekvienas komandos narys asmeniškai.
Mokymo metodai. Dėstymas vyksta paskaitos forma su praktiniais užsiėmimais. Mokymo procese atliekamos praktinės užduotys: klinikinių, psichologinių, socialinių situacijų vertinimas ir jų sprendimo būdai, sunkiausių pacientų aptarnavimo situacijų aptarimas grupelėse.
