Komandos formavimo mokymai „Penkios komandų disfunkcijos ir jų mažinimas”
PRELIMINARI REGISTRACIJA
Šiuo metu mokymų datos derinamos. Prašome atlikti preliminarią registraciją užpildant šią formą:
https://bit.ly/registracijamedikams
Artėjant mokymų laikui, visa reikalinga informacija bus atsiųsta Jūsų nurodytu el. paštu.
MOKYMŲ APRAŠYMAS
Programos tikslas – padidinti komandos efektyvumą, komandos nariams bei komandos vadovams geriau suvokiant komandai ir jos nariams būdingas elgsenas, sužinant apie dažniausiai pasitaikančias penkias komandų ydas (disfunkcijas), suprantant bei nustatant reikalingus elgsenos pokyčius.
TIKSLINĖ GRUPĖ
Asmens sveikatos priežiūros įstaigų vadovai, administracijos vadovai, projektų vadovai bei dalyviai, personalo vadovai, pirkimų bei pardavimo specialistai bei visi, kurie dirba komandose.
SERTIFIKAVIMAS
Dalyviams suteikiamas tobulinimosi valandų sertifikatas. Mokymų trukmė – 4 akademinės valandos.
MOKYMŲ TURINYS
Programa padės ne tik suprasti bei įvertinti komandos ydas, bet ir dalyvaujant mokymų veiklose įtvirtinti dalyviams reikiamus komandinės elgsenos pokyčius bei susikurti priemones toliau taisyti identifikuotas komandos ydas jau pasibaigus mokymams ir tęsiant darbą nuotoliniu būdu.
Siekiami programos rezultatai
- Penkių komandos ydų modelio supratimas. Programos dalyviai supras elgsenos problemas komandose, kurios lemia rezultatų nebuvimą. Taip pat bus mokoma atpažinti bruožus, būdingus kiekvienai ydai ir galimus to sprendimo būdus.
- Penkių komandos ydų įsivertinimas. Programos dalyviai supras esamas savo komandos ydas ir jų ydingumo lygį bei priežastis.
- Komandos narių elgsenos gerinimas. Programos dalyviai sušvelnins komandos ydas (pasitikėjimo stoka, konflikto baimė, įsipareigojimo stygius, atskaitingumo vengimas, nesirūpinimas rezultatais) tobulinant atitinkamus elgsenos aspektus ir įgūdžius.
- Priemonių komandos ydoms mažinti sukūrimas. Programos dalyvių komanda nusistatys reikalingiausius tolimesnius žingsnius komandos ydoms mažinti .
- Geresnis komandos narių vienas kito pažinimas. Programos dalyviai, papasakodami apie savo asmenybę, geriau pažins vienas kitą, tokiu būdu didindami tarpusavio pasitikėjimą bei visos komandos efektyvumą.
Mokymų programos temos ir potemės
(Teorinė dalis trumpinama kaip T. d., o praktinė kaip – P. d.)
- Penkių komandos ydų supratimas
- (P. d.) Komandos kaip vieneto suvokimas (trukmė – 5 min). Programos dalyviai pasidalina savo suvokimu apie komandą (svarba, bruožai). Potemė reikalinga tam, kad būtų sužadintas dalyvių noras aktyviai dalyvauti mokymuose. Mokymų metodas – diskusijos grupėse.
- (T. d.) Penkių komandos ydų modelio supratimas (trukmė – 40 min). Programos dalyviai susipažįsta su penkiomis pagrindinėmis elgsenos komandoje problemomis, kurios lemia rezultatų nebuvimą. Mokymai padeda suprasti, kodėl ir kaip šios ydos komandose susiformuoja, bei kokie veiksmai leidžia jas atpažinti. Ši potemė reikalinga tam, kad vėliau dalyviai galėtų suprasti savo komandos ydas bei kurti priemones jų švelninimui. Mokymų metodas – mokymo metodinės medžiagos pristatymas (prezentacija).
- (P. d.) Penkių komandos ydų įsivertinimas (trukmė – 5 min). Programos dalyviai peržvelgia penkių komandos ydų testo, kuris buvo atliktas individualiai kaip namų užduotis prieš mokymus, rezultatus. Rezultatų peržvalga reikalinga norint suprasti esamą komandos situaciją ir sužadinti smalsumą dėl kokių priežasčių jos susiformavo ir kaip tai gerinti. Mokymų metodas – individualios refleksijos, testų rezultatų analizė.
- Pasitikėjimo kūrimas/stiprinimas
- (P. d.) Pratimas: „sąvokos medis“ (trukmė – 5 min). „Sąvokos medis“ pratimo metu dalyviai apibūdina kaip supranta žodį „pasitikėjimas“ dirbant nuotoliniu būdu. Pasitikėjimas kaip bruožas kiekvienam dažniausiai turi skirtingą reikšmę, todėl norint didinti pasitikėjimą komandoje pirmiausia reikia suderinti šio bruožo reikšmę. Potemės nauda – vienodas sąvokos supratimas komandoje. Mokymų metodas: individualios refleksijos, diskusijos grupėse.
- (P. d.) Praktinė užduotis: 16 asmenybių testo rezultatų analizė (trukmė – 20 min). Remiantis prieš mokymus atliktų namų darbų 16 asmenybių testo rezultatais, dalyviai komandoje pasidalina įžvalgomis apie save, tuo pačiu taip geriau susipažįstant. Pasitikėjimas, paremtas pažeidžiamumu, dažniausiai nesivysto, nes žmonės yra linkę į savisaugą. Užsiėmimas, kurio metu dalyviai atskleidžia testo pagrindu nustatytus asmenybės bruožus, suteikia daugiau komfortabilumo kurti pasitikėjimą komandoje. Mokymų metodas – diskusijos grupėse, atvejų analizė.
- (P. d.) Praktinės užduoties aptarimas (trukmė – 5 min). Atlikus 16 asmenybių analizės pratimą, programos dalyviai komandose aptaria pratimo pamokas. Tai naudinga, nes įtvirtinamos jau gautos žinios. Mokymų metodas – diskusijos grupėse.
- (P. d.) Pasitikėjimo stokos analizė (trukmė – 10 min). Programos dalyviai peržiūri komandos ydų testo rezultato papunkčius, būdingus pasitikėjimo stokos ydai ir išsikelia galimas priežastis, kas šią ydą galėtų stiprinti. Tai reikalinga tam, kad dalyviai suprastų realias priežastis, kaip yda susiformavo, o tuo pačiu ir vėlesniuose pratimuose sugebėtų lengviau nusistatyti priemones jai mažinti. Mokymų metodas – diskusijos grupėse, atvejų analizė.
- Konflikto įvaldymas
- (P. d.) Konflikto suvokimas (trukmė – 5 min). Programos dalyviai pasidalina savo įžvalgomis apie konflikto naudą. Tai reikalinga tam, kad ši sąvoka ir konflikto nauda būtų suprantama vienodai. Mokymų metodas – grupinė diskusija.
- (P. d.) Konflikto baimės analizė (trukmė – 15 min). Programos dalyviai peržiūri komandos ydų testo rezultato papunkčius, būdingus konflikto baimės ydai ir susirašo galimas priežastis, kurios stiprina šią ydą. Tai reikalinga tam, kad dalyviai suprastų realias priežastis, dėl kurių yda susiformavo, o tuo pačiu ir vėlesniuose pratimuose sugebėtų lengviau nusistatyti priemones šiai ydai mažinti. Mokymų metodas – diskusijos grupėse, atvejų analizė.
- Įsipareigojimų stiprinimas
- (P. d.) Įsipareigojimo suvokimas (trukmė – 5 min). Programos dalyviai pasidalina, ką laiko „įsipareigojimu“. Tai reikalinga tam, kad ši sąvoka būtų suprantama vienodai ir jos gerinimas būtų
- (P. d.) Įsipareigojimo stygiaus analizė (trukmė – 10 min). Programos dalyviai peržiūri komandos ydų testo rezultato papunkčius, būdingus įsipareigojimo stygiaus ydai ir išsikelia galimas priežastis, kas stiprina šią ydą. Tai reikalinga tam, kad dalyviai suprastų realias priežastis, kaip yda susiformavo, o tuo pačiu ir vėlesniuose pratimuose sugebėtų lengviau nusistatyti priemones jai mažinti. Mokymų metodas – diskusijos grupėse, atvejų analizė, žaidimas.
- Atskaitingumo stiprinimas
- (P. d.) Praktinė užduotis: „komandos efektyvumas“ (trukmė – 20 min). Programos dalyviai individualiai sugalvoja po vieną teigiamą ir vieną neigiamą bruožą apie kiekvieną komandos narį (išskyrus save) ir apie tai diskutuoja. Tai naudinga tam, kad būtų suprantama, kaip komanda žvelgia į kiekvieną individualiai ir taip didinamas komandoje atskaitomybės jausmas. Mokymų metodas – individuali refleksija, diskusijos grupėse.
- (P. d.) Atskaitingumo vengimo analizė (trukmė – 10 min). Programos dalyviai peržiūri komandos ydų testo rezultato papunkčius, būdingus atskaitingumo vengimo ydai ir išsikelia galimas priežastis, kas stiprina šią ydą. Tai reikalinga tam, kad dalyviai suprastų realias priežastis, kaip ši yda susiformavo, o tuo pačiu ir vėlesniuose pratimuose sugebėtų lengviau nusistatyti priemones jai mažinti. Mokymų metodas – diskusijos grupėse, atvejų analizė.
- Fokusavimosi į rezultatus didinimas
- (P. d.) Pratimas: rezultatų apibūdinimas (trukmė – 10 min). Programos dalyviai surašo galimus apibrėžimus bei mato vienetus, ką vadina gerais rezultatais ir sėkminga komanda, kai dirbama nuotoliniu būdu. Po to kiekvienas individualiai šias metrikas sudėlioja pagal prioritetus. Lyginant rezultatus suvokiama, kaip labai apibrėžimas gali skirtis, ką kiekvienas komandos narys laiko siektinu rezultatu ir kaip tai prioretizuoja. Potemės nauda – vienodas rezultatų sąvokos supratimas komandoje. Mokymų metodas – individualios refleksijos, diskusijos grupėse.
- (P. d.) Nesirūpinimo rezultatais analizė (trukmė – 10 min). Programos dalyviai peržiūri komandos ydų testo rezultato papunkčius, būdingus nesirūpinimo rezultatais ydai ir išsikelia galimas priežastis, kas šią ydą stiprina. Tai reikalinga tam, kad dalyviai suprastų realias priežastis, kaip yda susiformavo, o tuo pačiu ir vėlesniuose pratimuose sugebėtų lengviau nusistatyti priemones jai mažinti. Mokymų metodas – diskusijos grupėse, atvejų analizė.
- Priemonių komandos ydoms mažinti sukūrimas
- (T. d.) Sprendimo būdų aptarimas (trukmė – 35 min). Programos dalyviai sužino apie taktikas ir priemones, kaip pagal Lencioni yra siūloma spręsti komandos ydų problemas. Tai naudinga tam, kad kuriant komandos ydų šalinimo priemones komandos turėtų daugiau minčių naujoms idėjoms. Mokymų metodas – mokymų metodinė medžiagos pristatymas (prezentacija).
- (P. d.) Pratimas „smegenų audra“ (trukmė – 20 min). Programos dalyviai, atsižvelgiant į sudarytą priežasčių dėl ko kyla komandos ydos sąrašą, susirašo galimus būdus kaip su jomis kovoti pasibaigus mokymams. Tai reikalinga tam, kad mokymuose įgytos žinios vėliau būtų pritaikytos praktikoje. Mokymų metodas – diskusijos grupėse.
- Mokymo programos aptarimas
- (P. d.) Grupinė refleksija (trukmė – 10 min). Kiekvienas individualiai pasidalina su grupe svarbiausiomis išmoktomis pamokomis ir įsipareigoja tolimesniems žingsniams, kai dirbs komandoje nuotoliniu būdu. Pristatoma ir aptariama užduotis, kuri laukia dalyvių po mokymų – penkių komandos ydų tobulinimo plano sudarymas. Aptariamas rekomenduojamos literatūros sąrašas. Ši potemė naudinga tam, kad programos dalyviai išsigrynintų, ką išmoko ir suprato, bei įsipareigotų tolimesniems žingsniams, kurių nutarė imtis. Mokymų metodas – diskusijos grupėse, individuali refleksija.

