Lyderystės modulis – Seminaras Įstaigų Vadovams
MOKYMŲ APRAŠYMAS
Ši programa skirta vadovams, siekiantiems stiprinti lyderystės gebėjimus.
Mokymų struktūra apima tarptautinius standartus, mokslinius modelius ir praktinius metodus, siekiant sistemingo ir aiškaus vadovų lyderystės gebėjimų didinimo.
TIKSLINĖ GRUPĖ
Sveikatos sistemos įstaigų vadovai.
SERTIFIKAVIMAS
Dalyviams suteikiamas tobulinimosi valandų sertifikatas. Mokymų turinys atitinka Sveikatos Apsaugos mininstro patvirtintą (įsakymai V-667 ir V-1301) sveikatos sistemos įstaigų vadovų privalomojo kvalifikacijos tobulinimo programą.
Mokymų trukmė – 24 valandos.
MOKYMŲ TURINYS
Lyderystės stiliai, tinkamiausio stiliaus pasirinkimas ir naudojimas
- Pagrindinių lyderystės stilių apžvalga
- Autokratinis, demokratinis ir deleguojantis stiliai
- Transformacinis ir transakcinis lyderystės stiliai
- Tinkamiausio lyderystės stiliaus pasirinkimas
- Komandos formavimosi stadijos ir lyderystės poreikis
- Situacinė lyderystė (Hersey-Blanchard modelis), lyderio lankstumo ugdymas keičiant stilių pagal situaciją
Lyderio savybių formavimas ir ugdymas
- Svarbiausios lyderio savybės
- Savarankiškumas ir atsakomybės prisiėmimas
- Gebėjimas dirbti komandoje
- Kitų įkvėpimas ir motyvacijos skatinimas
- Sėkmės stiprinimas per lyderio veiksmus
- Gero pavyzdžio rodymas komandos nariams
- Atviros komunikacijos politika
- „Atvirų durų“ politika ir jos įgyvendinimas
- Pagarbus ir aiškus sprendimų paaiškinimas
- Iniciatyvumo ir kūrybiškumo skatinimas
- Kūrybinis idėjų generavimo metodai (pvz. Brainstorming)
- Design Thinking idėjų generavimo metodo pristatymas
Vizijos formavimas ir pristatymas įstaigos darbuotojams
- Organizacinės vizijos bei strategijos reikšmė
- Kas yra ir kaip gimsta organizacijos strategijos
- Strategija, vizija, misija ir tikslai
- Vizijos formavimo procesas
- Strateginės analizės atlikimas
- Vizijos formavimo sesija pasitelkiant LSP (Lego Serious Play) metodą
- Vizijos komunikacija darbuotojams
- Vizijos pristatymo strategijos ir metodai (istorijos pasakojimas, vizualizacija, metaforos)
- Nuolatinė vizijos komunikacija ir atnaujinimas
Tikslų formavimas sau ir pavaldiniams, tikslų įgyvendinimas ir motyvavimas
- Tikslų nustatymo principai
- SMART principas tikslų formulavimui
- OKR (Objectives and Key Results) metodas
- Tikslų prioritetų nustatymas
- Asmeninių ir komandinių tikslų suderinimas
- Tikslų delegavimas ir įgyvendinimo priežiūra
- Periodiškas tikslų peržiūrėjimas ir vertinimas
- Pavaldinių motyvavimas
- Šiuolaikinės motyvacinės teorijos
- Vidinės ir išorinės motyvacijos principai
Komandos formavimas, valdymas ir motyvavimas
- Komandos formavimo principai
- Komandos formavimo principai
- Fizinės aplinkos svarba
- Komandos darbo vertybių ir normų kūrimas (susitarimas)
- Komandos valdymas
- Atsakomybių matrica
- Efektyvi komunikacija (informaciniai radiatoriai) tarp komandos narių
- Komandos motyvavimo metodai
- Motyvacinės teorijos
- Rūpinimasis komandos narių gerove ir įsitraukimu
Rizikų identifikavimas, vertinimas ir valdymas
- Įvadas į rizikos valdymą
- Rizikų identifikavimo metodai
- Vidinės ir išorinės rizikos veiksniai
- Rizikų klasifikavimas (strateginės, operacinės, finansinės, reputacinės)
- Potencialių rizikos scenarijų numatymas
- Rizikų vertinimas
- Rizikos poveikio ir tikimybės analizė
- Rizikų matricos
- Prioritetinių rizikų nustatymas
- Rizikos valdymo strategijos
- Rizikų prevencijos priemonių kūrimas
- Rizikos mažinimo ir valdymo planų įgyvendinimas
- Nuolatinė rizikos stebėsena
Specialistų (talentų) įgalinimas, pritraukimas ir išlaikymas
- Talentų pritraukimo strategijos
- Organizacijos kaip patrauklaus darbdavio įvaizdžio formavimas
- Pritraukimo kanalai: bendradarbiavimas su universitetais, profesinės platformos
- Talentų išlaikymo metodai
- Ilgalaikių karjeros galimybių kūrimas
- Darbo aplinkos, gerinančios produktyvumą ir motyvaciją, užtikrinimas
- Nuolatinis grįžtamasis ryšys ir darbuotojų įsitraukimo stebėsena
Nuolatinis mokymasis
- Nuolatinio mokymosi svarba
- Mokymosi kultūros palaikymas organizacijoje
- Mokymosi stiliai ir būdai (formalus ir neformalus)
- Nuolatinio tobulėjimo paradigma
- 7 žingsnių modelis
- Technologijų integravimas į mokymąsi
- E-learning sistemos
- Dirbtinio intelekto įrankiai

