Pokyčių Valdymo modulis – Padalinių Vadovų privalomojo kvalifikacijos tobulinimo programa
MOKYMŲ APRAŠYMAS
Ši programa orientuota į pokyčių nustatymo, įgyvendinimo ir vertinimo gebėjimų stiprinimą, suteikiant vadovams reikiamas priemones efektyviai valdyti organizacijos pokyčius.
Mokymų struktūra apima tarptautinius standartus, mokslinius modelius ir praktinius metodus, siekiant sistemingo ir aiškaus vadovų pokyčių valgymo gebėjimų didinimo.
TIKSLINĖ GRUPĖ
Sveikatos sistemos padalinių vadovai.
SERTIFIKAVIMAS
Dalyviams suteikiamas tobulinimosi valandų sertifikatas. Mokymų turinys atitinka Sveikatos Apsaugos mininstro patvirtintą (įsakymai V-667 ir V-1301) sveikatos sistemos padalinių vadovų privalomojo kvalifikacijos tobulinimo programą.
Mokymų trukmė – 6 valandos.
MOKYMŲ TURINYS
Padaliniui naudingų pokyčių nustatymas
- Pokyčių poreikių analizė
- Vidaus aplinkos analizė: SWOT analizė, darbuotojų apklausos
- Išorinių veiksnių įtakos vertinimas (reglamentai, rinkos tendencijos, konkurencija): PESTLE analizė
- Prioritetinių pokyčių nustatymas
- Suinteresuotųjų šalių (stakeholder) lūkesčių ir poreikių analizė
- Pokyčių svarbos ir skubumo analizė (Eisenhower matrica, MoSCoW metodas)
Pokyčių inicijavimas ir vykdymas
- Pokyčių įgyvendinimo strategijos pasirinkimas
- Transformacinis ir palaipsnis (incremental) pokyčių įgyvendinimas
- Pokyčių valdymo planavimas
- Veiksmų plano kūrimas bei komunikavimas (Gantt diagramos, Work Breakdown Structure)
- Pasipriešinimo pokyčiams valdymas
- Motyvacijos stiprinimo mechanizmai (Vroomo motyvacijos teorija)
- Vadovavimo pokyčiams modeliai
- Pokyčių valdymo metodologijos (Kotterio 8 žingsnių modelis, ADKAR)
- Lyderystės stiliai pokyčiams valdyti (Transformacinis lyderystės modelis)
Veiklos, procesų, darbo sąlygų tiesioginis gerinimas
- Procesų analizė ir optimizavimas
- Lean metodologija: nereikalingų veiksmų pašalinimas ir vertės srauto žemėlapiai (Value Stream Mapping)
- Darbo sąlygų tobulinimas
- Darbuotojų gerovės programos (pvz. Mindfulness treniruotės)
Komunikacija apie pokyčius
- Sklandaus informacijos perdavimo vaidmuo pokyčių sėkmei
- Pokyčių komunikacijos planas
- Suinteresuotųjų šalių (stakeholder) informavimo planas (RACI matrica)
- Pranešimų formulavimas: aiškumas, nuoseklumas ir tikslumas
- Pasipriešinimo pokyčiams valdymas
- Pasipriešinimo analizė ir priežasčių nustatymas
- Neigiamų reakcijų neutralizavimo strategijos
- Diskusijos ir darbuotojų įtraukimas į pokyčių procesą
- 7 Cs komunikacijos modelis
Pokyčių įgyvendinimas
- Pokyčių procesų valdymas
- Projekto valdymo metodai (Agile, Waterfall, PRINCE2)
- Laiko ir resursų kontrolė vykdymo metu
- Komandos įtraukimas ir atsakomybės paskirstymas
- Pokyčių lyderio vaidmuo (Change Champion)
- Komandinio darbo ir bendradarbiavimo stiprinimas
- Pokyčių projektų rezultatų integravimas į kasdienę veiklą
- Procesų ir dokumentacijos atnaujinimas
- Mokymų programos naujoms sistemoms (Blended Learning, Microlearning)
Pokyčių vertinimas, monitoringas
- Pokyčių efektyvumo vertinimas
- Rodiklių palyginimas su baziniais duomenimis (KPI, OKR)
- Gautų naudų analizė
- Rizikų ir pasekmių stebėsena
- Neplanuotų pasekmių priežasčių identifikavimas (Root Cause Analysis, Fishbone diagrama)
- Įgytos patirties dokumentavimas
- Geriausių praktikų ir klaidų archyvavimas (Lessons Learned sesijos)
- Pokyčių tęstinumo planavimas (Sustainability Roadmap)

