Vadovui pavaldžių specialistų profesinės kompetencijos įgūdžių valdymo – Padalinių Vadovų privalomojo kvalifikacijos tobulinimo programa
MOKYMŲ APRAŠYMAS
Ši programa orientuota į vadovų gebėjimų stiprinimą, valdant pavaldžių specialistų profesinį augimą, kompetencijų vertinimą, ugdymą bei motyvaciją, užtikrinant darbuotojų tobulėjimo galimybes organizacijoje.
Mokymų struktūra apima tarptautinius standartus, mokslinius modelius ir praktinius metodus, siekiant sistemingo ir aiškaus vadovų žinių didinimo apie pavaldžių specialistų profesinio augimo didinimą.
TIKSLINĖ GRUPĖ
Sveikatos sistemos padalinių vadovai.
SERTIFIKAVIMAS
Dalyviams suteikiamas tobulinimosi valandų sertifikatas. Mokymų turinys atitinka Sveikatos Apsaugos mininstro patvirtintą (įsakymai V-667 ir V-1301) sveikatos sistemos padalinių vadovų privalomojo kvalifikacijos tobulinimo programą.
Mokymų trukmė – 6 valandos.
MOKYMŲ TURINYS
Mokymosi principų žinojimas
- Suaugusiųjų mokymosi teorijos ir modeliai
- Suaugusiųjų mokymosi principai (Malcolm Knowles andragogikos modelis)
- Kolbo patyriminio mokymosi ciklas (patirtis, refleksija, teorija, eksperimentavimas)
- Bloom‘o taksonomija mokymosi tikslams pasiekti
- Individualūs mokymosi stiliai
- VARK modelis (vizualus, klausos, skaitymo/rašymo, kinestetinis mokymasis)
- Problemomis grįstas mokymasis (PBL)
- Mokymosi metodai ir priemonės
- Praktiniai mokymai ir seminarai
- Mentorystė ir koučingas (Coaching)
- E. mokymosi ir nuotolinės mokymo platformos
Darbuotojo kasmetinio kompetencijų vertinimo įdiegimas padalinyje ir skatinimas naudotis
- Kompetencijų vertinimo tikslai:
- Profesinio augimo planavimas
- Sprendimų dėl karjeros priėmimas
- Kompetencijų vertinimo sistemos
- Vertinimo metodai: 360 laipsnių vertinimas, savęs vertinimas, vadovo vertinimas
- Kompetencijų vertinimo įgyvendinimas
- Metinių pokalbių ir ataskaitų rengimas
- Darbuotojų įtraukimas į vertinimo procesą
Psichologinio smurto, įskaitant mobingą, atpažinimas ir tinkamas reagavimas į jį
- Psichologinio smurto ir mobingo sąvokos
- Psichologinio smurto formos: tiesioginis, netiesioginis (pvz. izoliacija), pasyvus agresyvumas
- Mobingo ciklai ir dinamikos
- Psichologinio smurto požymiai ir pasekmės
- Psichologiniai ir fiziniai simptomai darbuotojams
- Darbo aplinkos ir našumo pablogėjimo rodikliai
- Darbo kodekso ir kitų įstatymų nuostatos dėl psichologinio saugumo
- Tinkamas reagavimas į smurtą ir mobingą
- Konfliktų ir psichologinio smurto valdymo procedūros
- Prevencinės priemonės
- Darbuotojų jautrumo psichologiniam smurtui treniruotės
- Antimobingo politika ir procedūrų kūrimas
Savo ir komandos kompetencijų tobulinimas
- Kompetencijų tobulinimo planavimas
- Kompetencijų poreikių nustatymas
- Asmeninės mokymosi kelionės (Learning Journey) kūrimas
- Individualių ir komandinių mokymosi planų kūrimas
- Nuolatinio mokymosi kultūra
- Mokymosi svarbos akcentavimas kasdienėje veikloje
- Gerosios praktikos ir žinių mainų skatinimas
- Grupiniai mokymai ir dirbtuvės (pvz. Lego Serious Play)
- Mentorystė ir kolegialus mokymas (peer learning)
- Dalyvavimas konferencijose ir kvalifikacijos kėlimo kursuose
Mokymasis iš klaidų (klaidos kaip mokymosi galimybės, o ne nesėkmės)
- Požiūris į klaidas organizacijoje
- Klaidų suvokimas kaip tobulėjimo galimybės
- Saugios aplinkos kūrimas mokytis iš klaidų
- Atvirumo skatinimas per susirinkimus (retrospektyvos principai)
- Klaidų tolerancijos principai (Quick Fail principas)
- Klaidų analizės ir mokymosi metodai
- “Root Cause Analysis” (pagrindinės priežasties analizė)
- “5 Kodėl” metodas (5 Whys)
- Refleksijos ir tobulėjimo skatinimas
- Refleksijos sesijos po projektų ar veiksmų užbaigimo
- Pavyzdžių aptarimas komandoje ir gerųjų praktikų nustatymas
Darbuotojų skatinimas tobulėti
- Motyvacinės strategijos
- Vidinė ir išorinė motyvacija (Herzbergo dviejų veiksnių teorija)
- Maslow poreikių hierarchija
- Skatinimo priemonės
- Pripažinimas už pasiektus rezultatus
- Karjeros galimybės ir atsakomybių išplėtimas
- Finansinės ir nefinansinės paskatos
Galimybių sudarymas darbuotojams ugdyti profesines kompetencijas
- Individualių ugdymo planų (IUP) kūrimas
- 70-20-10 modelio taikymas (patirtis, bendravimas, formalus mokymas)
- Asmeninių mokymosi kelionių (Learning Pathways) projektavimas
- Mokymosi resursų prieinamumas
- E-mokymų platformų (pvz., Coursera, LinkedIn Learning) integravimas
- Vidinių žinių bazės kūrimas (pvz., Wiki sistema)
- Bendradarbiavimas su išorinėmis institucijomis
- Partnerystė su universitetais ar profesinėmis asociacijomis
- Dalyvavimas konferencijose ir workshopuose
- Kompetencijų vystymo monitoringas
- Mokymosi efektyvumo vertinimas (Kirkpatrick modelis)

